I en morter støder du kanelstænger og peberkorn. De skal være groft stødt. Knus laurbærblade i grove flag Læg det i lagen med resten af krydderierne og kog op.
Lad lagen køle til den er helt kold
Tag frem spidsbrystet. Skal du lave pastrami behøver du ikke gøre noget med brystet, skal du lave kun Corned Beef kan du trimme bort det overskydende fedt)
I en stor beholder eller store fryseposer lægger du spidsbrystet i lagen. Det skal være godt med lage da, kødet suger den til sig. Jeg brugte store fryseposer som jeg så vendte daglig. Nu skal den ligge i lagen i 5-7 dage.
Du har nu Corned Beef- se opskrifter du kan bruge den til over. Jeg laver pastrami - se du videre på Pastrami opskriften her på sidenhttp://xn--logfolk-p1a.dk/imperial-pastrami/
Eller du kan lave traditionel Corned Beef med Kål
Keyword Madretter med øl, Okse
Har du prøvet opskriften?Lad os vide hvordan den var